Offtopicarium

"Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie" - "Bracia Karamazow", Fiodor Dostojewski

Ideą Offtopicarium jest skupienie w jednym miejscu ludzi z twórczymi pomysłami i otwartą głową, lubiących dyskutować, tworzyć i rozwiązywać problemy, nie bojących się idei niekonwencjonalnych i "offtopicowych". Słowem - Ludzi, Którym Się Chce (patrz słowniczek). Jesteśmy otwarci na pełne spektrum form i tematów - od pomysłów na naprawianie świata do twórczej destrukcji, od hardcorowej matematyki przez edukację po aktualne problemy społeczne, od startupów i analizy danych po tworzenie rzeczy pięknych, acz niekoniecznie użytecznych (LINK). Wspólnym mianownikiem ma być pasja i chęć do dzielenia i realizowania własnych pomysłów.

Standardowe konferencje zazwyczaj są wąsko wyspecjalizowane i niewiele miejsca zostawiają na tematy "off topic". Dlatego stawiamy na formułę "do it yourself" - to, jaką formę przybierze Offtopicarium, zależy tylko od uczestników. Zgłosić można pełnokrwiste warsztaty i błyskawiczne wystąpienia, wykłady krótkie, średnie i długie, dyskusje, wspólne kodowanie - słowem, dowolną formę podzielenia się własą wiedzą i ideami, także taką, która nie mieści się w sztywnych ramach.

Próbkę zaproponowanych tematów znajdziesz w dziale Program.

Zaprzyjaźnione imprezy w zbliżonym duchu:

Słowniczek:

  • człowiek, któremu się chce
    • po prostu chce mu się i już, bez żadnego "ale"; ale patrz też - człowiek, któremu się nie chce
  • człowiek, któremu się nie chce
    • "a po co?", "pomysł niby fajny, ale nierealny", "a co ja z tego będę miał?", "nie mam czasu na takie głupoty", "jest dobrze, jak jest", "nie chce mi się"

Opinie zeszłorocznych uczestników:

(uwaga - Offtopicarium odbywa się po raz pierwszy)

Archetypiczny punk z garażu, a zarazem doktorant fizyki teoretycznej: "Ja hołduje ideologii garażowej i Do It Yourself. Nie płacę podatków, używam tylko oprogramowania open-source, a swoją gitarę wystrugałem sam. Offtopicarium to właśnie taka garażowa półkonferencja w duchu impro. Tak trzymać!"

Poważny mieszczanin: "Siedzą do trzeciej w nocy i dyskutują, jak ulepszyć system akademicki czy polityczny. Czubki."

Kultysta Chaosu: "Chaos - ale za to jaki twórczy! W ferworze warsztatów zapomniałem nawet o codziennej modlitwie do Boga Nieszczęść i Rozkładu."

Czarny Rycerz: "Widzę tu wiele bitnego rekruta z potencjałem. Przyjeżdżam za rok i zaczynam werbunek do Legionu."

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License